Festivalul vietii

Viata… este precum o furtuna de vara:  Scurta, vijelioasa, violenta… dar atat de frumoasa🙂

Acesta este motto-ul meu in ceea ce priveste viata. Si totusi, multa vreme am pendulat intre viziuni uneori diametral opuse in ceea ce priveste abordarea mea asupra vietii si “strategia” de ansamblu pe care sa o urmez. De la retragere budista sau puritate morala ascetica pana la vitalism, oportunism/utilitarism si urmarirea instinctelor, felul in care am ales sa imi traiesc viata a variat destul de mult in decursul anilor. Cu toate acestea insa, am inceput sa constientizez faptul ca aparent inerentele contradictii intre diversele abordari ale vietii nu sunt decat aparente.

Poti in aceeasi viata sa fii elevul silitor in cautarea cunoasterii, tanarul neinfricat in cautarea de noi experiente, actorul social care doreste sa aduca o schimbare, iubitul pasional care sacrifica enorm pentru idealul sau, parintele grijuliu care doreste sa formeze o noua generatie ce sa ii continue mostenirea si sa treaca un pas mai departe, pelerinul mistic in cautarea cunoasterii divine  si inteleptul carunt ce isi noteaza lectiile de viata pentru a servi drept sprijin celor ce ii vor urma.

Cunoastere, contributie si implicare sociala, iubire, perpetuarea speciei si formarea unei noi generatii, dezvoltare spirituala si dorinta de impartasi bogata experienta de viata acumulata.

Ce alte valori as putea sa imi doresc drept stele calauzitoare in aceasta minunata calatorie ce este viata?

Greg Anderson afirma:

Focus on the journey, not the destination. Joy is found not in finishing an activity but in doing it.

Nu exista aplicatie mai buna pentru acest citat decat in alegoria viata – drum. Care este acel drum insa? Pentru mine, inca nu stiu exact. Am o oarecare idee din punct de vedere profesional sau stiu ce mi-as dori din punct de vedere sentimental sau spiritual, dar viata este precum un curent marin intr-o mare necartografiata si scufundata in ceata. Poti simti ca te trage intr-o anumita directie, dar nu poti sa stii exact unde vei ajunge, indiferent de cate instrumente de masura ai. Undeva in departare vezi farurile unor valori spre care tinzi, precum cele pe care le-am enumerat mai sus, dar nu stii exact cum vei ajunge acolo, sau de ce te vei izbi in drum. Aceasta incertitudine, aceasta incapacitate de a ne controla complet “destinul” este insa si farmecul ei. Certitudinea, predestinarea si structurile fixe ar distruge farmecul vietii, ar face-o simpla, previzibila, plictisitoare. Am muri pe dinauntru. Cand cauti certitudinea si stabilitatea, te plafonezi si incepi lent sa mori, intai spiritual, apoi intelectual si eventual fizic.

Insa chiar si in aceasta tumultoasa furtuna, exista o busola interioara ce ne confera un sentiment de certitudine ca vom atinge candva tarmurile albe ale autoimplinirii. Este ceva ce se simte cu inima, nu se gandeste cu mintea. Izvorand din onestitate fata de sine si cei din jur, respect fata de sine, univers si viata dar mai ales din curajul de a accepta existenta asa cum este, dorinta de autorealizare si autoperfectionare ne va purta acolo unde ne vom gasi pacea si ne vom implini si celebra sensul existentei. Privind retrospectiv vom vedea cum ceata s-a ridicat si Calea pe care am urmat-o era limpede si neteda, o Cale pe care am batut-o dand tot ce am avut mai bun in noi si de-a lungul careia am facut fericiti pe cei ce ne-au fost alaturi, o cale fara regrete si fara compromisuri.

Si atunci vom zambi din toata inima🙂

Insa pana atunci, o poteca  inca neclara mi-se asterne in cale. Drumul urca spre inaltimiile albe ale implinirii adevaratului meu potential, dar momentan sunt precum un tigru in hatisul junglei de la poale.  Oportunitatiile apar neasteptat si dispar la fel de repede. Cu nervii oteliti si cu o atitudine de vanator, trebuie sa fii oricand pregatit sa le capturezi.

E viata ta, ai o singura sansa, nu o rata! Go tiger!😀 Ne vedem pe pisc😉

 

3 comments on “Festivalul vietii

  1. castelana says:

    Greg Anderson si Miley Cyrus, nu? :))

    Ai niste valori foarte interesante. Simple si totusi… cam asta este tot ce ne putem dori de la viata. Totusi, as putea spune ca tot ce ai spus tu este incomplet fara pasiune. Pentru ca nu vei stii niciodata cand ai ajuns pe pisc, dar punand pasiune in tot ce faci, o sa realizezi ca a meritat fiecare pas pe care l-ai facut pana acolo.

  2. Andrei D says:

    ő αντρωπος εστιντον μετρον παντων χρηματον.

Leave a Reply

